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Fanatec ClubSport Pedals V3 + CSL Elite Pedals


VELOCIPEDE

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Ciao a tutti,

ho da poco una v3 + dumper, e sono molto soddisfatto.

L'unica pecca, per ora, è la frizione. Se l'affondo  e il ritorno del pedale sono molto soddisfacenti per me, la cosa che non riesco ad apprezzare è il punto di staccata. Posso spostare il punto di stacco, certo, il punto dell'affondo dove la frizione stacca grazie al settaggio manuale del minimo e del massimo dal softwere della Fanatec, ma questo non aumenta l'ampiezza dello stacco.

In pratica, lo stacco ha pochissimi millimetri di escursione. Il che vuol dire che, anche con un auto normalissima come la Giulietta sono costretto ad accelerare molto per produrre una partenza "normale", cittadina, ma quasi sempre il momento è così incontrollabile che si sgomma o, al contrario, la macchina si punta quasi ferma.

E' una cosa profondamente irrealistica, ed è un peccato. La frizione dovrebbe avere una grande gradualità.

 

Per questo mi rivolgo a voi, qualcuno sa se c'è qualche settaggio specifico? meccanico, nel softwere Fanatec o in Assetto Corsa?

 

Grazie a tutti

Hai risolto in qualche modo?

Mi interessa la questione perché sono quasi deciso di comprare una V3 e vorrei capire cosa mi attende...

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Raga domanda secca: ho la clubsport V2 insieme al CSW v2, secondo voi ha senso fare il passaggio alla pedaliera V3?

Nel caso a quanto potrei rivendere la mia attuale (tenuta ottimamente)?

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On 6/2/2017 at 11:52 AM, Giustaf said:

Raga domanda secca: ho la clubsport V2 insieme al CSW v2, secondo voi ha senso fare il passaggio alla pedaliera V3?

Nel caso a quanto potrei rivendere la mia attuale (tenuta ottimamente)?

Sui 170-180 penso 

La v2 per me è ottima ma la v3 col fatto che puoi settare l'escursione di ogni singolo pedale tramite software diventa molto personalizzabile. Poi mettendoci il damper regoli il ritorno. Insomma costa ma vale.  Cmq parlano molto bene anche della nuova pedaliera csl 

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La Fanatec ha appena lanciato ufficialmente il primo prodotto di questo 2017: si tratta della pedaliera ClubSport Pedals v3 Inverted, ovvero con la caratteristica di avere il pedale del freno e frizione montati appunto invertiti rispetto al gas. La nuova pedaliera, già disponibile sul sito ufficiale del produttore tedesco, offre anche maggiore escursione ed una meccanica aggiornata sulla frizione, il damper kit già installato sul freno e maggiore spazio fra i pedali.

In 2017 we will announce a couple of exciting products and this is the first. The new ClubSport Pedals V3 inverted.
It was developed for our driving school simulator and while the floor mounted CSP V3 are more close to a pure race car, the modified sportscars in a GT series come with inverted pedals.

Unlike other solutions on the market, the CSP V3i will come with two hanging and one floor mounted pedal. Just like in a real car. We are also using exactly the same ergonomics as in a sports car so they are not just inverted.
Here are the changes to the regular CSP V3:

  • Clutch and brake pedals inverted
  • More travel and different mechanics on the clutch
  • Comes with damper kit pre-installed on the brake
  • Longer heel rest
  • Wider distance in between the pedals

The rest of the features is the same as on the CSP V3. We decided to use the PU foam and damper instead of the Eladur springs as this will give you a more realistic travel and feel. If you like the ultra stiff feeling of a formula car then you can still purchase the optional brake performance kit for those pedals as well. The stiffest setting of the Default V3i is a little bit softer than the softest stick combination of the BPK. The footprint is the same as on the V3 pedals so it should fit well into most cockpits. A lot of customers keep asking us how they can invert their CSP V3 or V2 and if we can offer an upgrade kit. As it is quite complicated to assemble it we decided to develop a completely new product and there will be no conversion kit.

It took way too long to develop this product and I learned that nothing is as easy as it seems if you want to make it right. The ClubSport Pedal V3 inverted are in the warehouse and ready to ship in the EU and USA/Canada. Australia and Japan will follow soon.

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2 hours ago, KANEMALEDETTO said:

Sui 170-180 penso 

La v2 per me è ottima ma la v3 col fatto che puoi settare l'escursione di ogni singolo pedale tramite software diventa molto personalizzabile. Poi mettendoci il damper regoli il ritorno. Insomma costa ma vale.  Cmq parlano molto bene anche della nuova pedaliera csl 

Mhhh..mi sa che rimango con la V2 ancora per un po', la nuova csl sarebbe sicuramente un passo indietro rispetto alla V2, mentre la V3 tra pedaliera(360€), gommini (30€),  dumper (80€) e spese di spedizione si arriva a 500€ tondi tondi.

Vendendo la mia mi verrebbe circa 370€, troppo rispetto ai benefici che avrei rispetto all'attuale V2 credo...

Edited by Giustaf
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1 hour ago, Giustaf said:

Mhhh..mi sa che rimango con la V2 ancora per un po', la nuova csl sarebbe sicuramente un passo indietro rispetto alla V2, mentre la V3 tra pedaliera(360€), gommini (30€),  dumper (80€) e spese di spedizione si arriva a 500€ tondi tondi.

Vendendo la mia mi verrebbe circa 370€, troppo rispetto ai benefici che avrei rispetto all'attuale V2 credo...

Idem, a quelle cifre si va su ben altri prodotti.

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Fanatec today introduced a new product of the rock-solid ClubSport Series, expanding their high-end product range.

Realism to the max - that's the ideology of the ClubSport Pedals V3 Inverted. The pivot points, pedal arrangement, distances and overall feeling is just like in a real car! Clutch and brake pivot points are inverted to the upper side of the pedals, attached to a sturdy frame like other products in the Fanatec ClubSport Series. The pedal set comes in a solid full-metal anodized aluminium design, delivering the same technology and performance as the ClubSport Pedals V3 that inspired them. The distance between the pedals is bigger than on the regular ClubSport Pedals V3 and the clutch mechanism and ergonomics have changed as well in order to simulate a high-performance sports car.

The electronics provide 12bit resolution (4096 values) on all axes and feature contactless hall sensors on the two pedal arms for throttle and brake. When you have to hit the brake hard, the load cell of the brake takes up to 90kg pressure. The pre-load screw allows for adjustment of the stiffness and travel of the brake pedal without using any tools. If you like to reduce the brake travel even further and to almost zero like in a F1 car, you can install the optional ClubSport Pedals V3 Brake Performance Kit. The brake sensitivity can be adjusted during gameplay in the wheel tuning menu from very gentle to ultra-heavy, like in a Formula car. Each pedal plate’s (throttle, brake, clutch) horizontal and vertical position, distance as well as angle is individually adjustable, having the pedal extensions pre-mounted on clutch and brake and as accessory for the throttle. The changeable D-shaped pedal plates give the choice between grip or a slick surface. The vibration motor on the gas pedal can be used by games to indicate if you lose grip and should power down. The second motor on the brake can warn you if you brake too hard and lock the tires, or if the ABS sets in. The electronics come with RJ12 wheel base connection, USB connectivity (allowing operation with any other racing wheel brand as a second device on PC), and a handbrake port.

The ClubSport Pedals V3 Inverted come with a pre-installed version of the ClubSport Pedals V3 Damper Kit on the brake, which adds the familiar feeling of the mechanical resistance and dampening of a hydraulic brake. Damper Resistance is easily changed by the turn of a knob, no tools or oil changes required. Additionally, an optional damper kit can be installed on the throttle pedal.

Pricing and Availability

  • The products will be available exclusively for online purchase in the Fanatec Webshop, available for order immediately in Europe and USA/Canada, pre-order in Australia and Japan.
  • Prices:

Product

Euros incl. VAT

USD excl. Sales tax

AUD incl. GST

JPY incl. VAT

ClubSport Pedals V3 Inverted

599,95 499.95 839.90 69.900

ClubSport Pedals V3 Brake Performance Kit (formerly released)

29,95 29.95 49.95 4.490

ClubSport Pedals V3 Damper Kit (formerly released)

79,95 69.95 119.90 9.900
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