Jump to content

Assetto Corsa - Development Update 0.8.2


VELOCIPEDE

Recommended Posts

Assetto Corsa 0.8 has been released. This is a very important release, as it contains the first of some big improvements on AI, CPU occupancy and optimisations.

Includes Ferrari 312T, Lotus 240R and upgrade, improved sky and procedural cloud layers, improved AI routines and collision, improved gamepad support, dozens of new skins and much more.

 

0.8.2
- Default launcher theme: results screen will not automatically display if no laps were outputed by the sim
- Default launcher theme: starting position display for special event quickraces updated in summary
- Controls configuration: allow sharing of buttons between sequential gears and h-shifter in manual assignment
- Clouds culling improved

 

0.8.1
- Minor launcher X360 controller options fixed
- Oculus rift Skybox fixed

 

changelog 0.8
- Lotus Exige 240
- Ferrari 312T F1
- Revised AI behavior
- Collisions performance improvements
- New sky box with clouds
- Fixed gui issue with spinner
- Improved x360 controller support at low speed
- Fixed gearshift sound on BMW M3 e92 Drift
- Improved rearview mirrors & added more rendering options in the launcher
- Default launcher theme: opponent skins are randomized from all available skins
- Default launcher theme: opponent setups are now set on a per-track basis
- Launcher: control configuration's Xbox360 section revised
- Fixed end race chart display bug

 


This post has been promoted to an article


This post has been promoted to an article

Edited by VELOCIPEDE
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 738
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • COCOEMERO

    64

  • miky731

    50

  • 2slow4u

    30

  • Bruno Giampix

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

non so se perchè mentre guido non ci faccio caso, ma nei video che guardo la grafica mi sembra sempre molto meglio che sul mio schermo...cmq pazzesca in questo video  :thumbsup:  :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

visto che ormai ho deciso di passare al 21:9 mi fa piacere veder usato questo formato...sto solo aspettando che scenda un pochino il prezzo del 34".....i 29" li trovo piccolini.

Edited by miky731
Link to comment
Share on other sites

visto che ormai ho deciso di passare al 21:9 mi fa piacere veder usato questo formato...sto solo aspettando che scenda un pochino il prezzo del 34".....i 29" li trovo piccolini.

Ma è gia disponibile il 34"?

Ho già il 29 ed effettivamente è un po strettino sul lato verticale. Il 34" invece è perfetto.

Reputo i 21/9 una buona alternativa al triplo monitor.

Link to comment
Share on other sites

 

visto che ormai ho deciso di passare al 21:9 mi fa piacere veder usato questo formato...sto solo aspettando che scenda un pochino il prezzo del 34".....i 29" li trovo piccolini.

Ma è gia disponibile il 34"?

Ho già il 29 ed effettivamente è un po strettino sul lato verticale. Il 34" invece è perfetto.

Reputo i 21/9 una buona alternativa al triplo monitor.

 

 

ciao, si il 34" lo visto disponibile da poco tempo ma il prezzo era sui 900-1000...se arriva sui 700 lo prendo.

ero vicino per prendere il 29 ma prima di farlo mi sono fatto una sesta di cartone con le misure e ho preferito aspettare.

diciamo che il 29 in quel formato è come un 24 16:9.....e il 34 equivale al 27  (mi riferisco all'altezza, come larghezza è ovviamente di più).

Link to comment
Share on other sites

Mi chiedo come fa a girare così fluido con una tale configurazione (parlo del video con le lotus 49 a monza), quando io sto smadonnando da mesi con pochi fps e un hardware che mi pare di livello più alto. 

L'unica cosa che mi pare di aver capito, è che si tratta della CPU che va in crisi con la gestione della fisica delle auto (se vado oltre 5 avversari vado a 25 fps), perchè se alzo i dettagli grafici la cosa non ha molta influenza sulla fluidità

Sto pensando di cambiare il processore (ho un i7 950 3.07 ghz), ma senza la certezza di risolvere il problema

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.