Shelby Cobra AC 427 1966 by ISI v1.03 - Page 2 - Road/Sport Cars Mods - DrivingItalia.NET simulatori di guida Jump to content

Shelby Cobra AC 427 1966 by ISI v1.03


Uff

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beh io da quando ho Ac non ho aperto più rf2 se non per dare un'occhiata ad mod e piste appena installate  e questo la dice tutta .........

pardon off topic

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  • 8 months later...
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Apro OT

Scusate ma non ho potuto resistere .... buhuahahahahaa, troppo bella !!

MMM7SnO.jpg

fonte ISI forum

Io su RF2 mi diverto di più

chiudo OT

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Beh però penso sia anche lecito aspettarsela se la ritirano fuori con qualche screen :)

Stavo pensando ad una cosa...

 

rf2family18_16x9.jpg

 

Ci sono tutte tranne 3. Mancherebbero la Panoz GTR1 e la GTS...però già abbiamo la piccola roadster. Poi ci manca la muscle car a sinistra (Barracuda '70?). Però se viene la Cobra dovrebbe andar bene. A macchine credo siamo quasi arrivati alla fine dei modelli ISI.

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finalmente!, ma sara nella prossima update?

ormai gi ISI nn rilasciano piu auto/piste con gli updates da tempo!
si è vero! è che ho visto che hanno rilasciato la unstable build, poi lo screen, ho pensato che sarebbe potuta arrivare con la nuova updte

Poi ci manca la muscle car a sinistra (Barracuda '70?). Però se viene la Cobra dovrebbe andar bene.

voglio anche la muscle car :)
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Quella anche io. :D Mi serve a fare il supercazzone sulla Transfagarasan. 

Comunque, ripensandoci, non sono sicuro sia la Cuda ('69) quella in foto...il fatto è che mi sembra lei...però è molto corta...pare una via di mezzo tra la Cuda e l'Opel Manta (bellissima coupè fine anni '70).

 

 

@Mr. V. 

Eh lo so che ci sono le licenze e che ci potranno essere molte altre auto in futuro (hanno anche aggiornato la licenza Nissan quindi dovremo di sicuro vedere qualcosa di nuovo). Però, per rF2 e per i concorrenti preferirei arrivare ad una versione completa, definitiva qual dir si voglia. Stiamo per veder finito il "quadretto" che ho postato prima...ciò che ci aveva fatto vedere ISI qualche settimana prima del lancio della prima build. A me, per adesso sia ben chiaro, bastano le auto (però le Panoz e la muscle lì le voglio! :D). Tra mod ufficiali e non si può sostituire già in toto il primo rF per la nuova stagione di simracing. Penso siamo vicini alla fine. 

Edited by Lu ManiaK
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  • 8 months later...

1966 AC 427 v1.03 Now Available!

Disclaimer: READ THIS (technique section). There's no rev limiter... (I told you to read it).

Download here. :smile:

Screenshots.

Profile <-- read this

We're very happy to bring you this spectacular classic car to rFactor 2 - free - as always. This one is special. We feel that you'll find this a worthy challenge and ultimately could find a level of enjoyment from this car that you may not have expected.

Description

The AC 427. One of the most iconic cars, and in many ways notorious. While possible to tame, it was known as the "Cobra" for a reason, it would bite back. A gentle touch was thus needed to handle this car. Having some 485hp in S/C state, with street legal tire technology meant that wheel-spin was almost always possible. In fact, it wasn't until 4th (the tallest gear) before you could, with reasonable confidence, apply full throttle.

On account of the engine having incredible torque, some 650Nm of torque from 3500 RPM, the 4-speed seems more than sufficient to accelerate the car from any speed. The S/C also features stickier rear tyres than fronts to keep the car stable, but the professional driver may find mildly understeery mid-corner, of course the right pedal is easily enough to overcome this at-will. The car also has very good stopping power featuring ventilated discs at the front and solid disc rear brakes.

While tricky, this can be one of the most rewarding rides around. In S/C form, this was about the fastest road car of it's time and has only since been matched by the most exotic supercars beginning in the 90's.

Configurations

We carry two configurations:

The street tires are designed for the driving enthusiast. They should be easier for most people to drive.

The competition tires are wider, a softer compound, thus have more grip, but they are a little bit edgier on the limit. The competition tires do not exhibit the understeer that is present in the street tires either. They are designed with the racing driver in-mind. The competition version of the car also has adjustable springs and dampers.

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