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    rFactor 2: miglioramenti alla IA in arrivo con la build Q4 2022

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    Nuovo annuncio in casa Studio 397, ma contrariamente ai giorni precedenti questa volta non si tratta di una nuova auto o di un nuovo circuito in arrivo. Oggi lo studio olandese si concentra su una delle migliorie strutturali in arrivo con la build che verrà rilasciata il 7 Novembre.

    Stiamo parlando dei miglioramenti apportati all'intelligenza artificiale, già testabili con la release candidate. Con la nuova build Studio 397 ha risolto alcuni annosi problemi che il gioco si trascinava da anni, come ad esempio la tendenza dell'IA ad usare acceleratore e freno come se fossero due "interruttori". Il team ha inoltre reso più realistici gli input al volante e ha migliorato la capacità di stare sulla superficie di guida dell'intelligenza artificiale.

    Oltre a queste migliorie tangibili il team si è occupato di fare pulizia nel codice di gioco, eliminando alcune delle complessità storiche dell'IA e portando alcune ottimizzazioni, realizzando così un'ottima base sulla quale lavorare in futuro.

    La build Q4 2022 verrà rilasciata tra una settimana, il 7 Novembre con l'introduzione del Bahrain International Circuit, e di due nuove vetture: BMW 330e M Sport BTCC Vanwall Vandervell LMH.

    Inoltre è stata appena rilasciata una nuova patch hotfix per correggere una lunga lista di bug e problemini vari, di cui trovate dettaglio a questo link.

    Quote

    Hello sim racers, 

    Now it’s time to switch things up a little, from talking about new content coming to rFactor 2 this November, to new code that will make that content all the more enjoyable in an offline environment – that’s right, for the Q4 2022 build update of rFactor 2 we’ve been working on the AI behaviour in the simulation – throttle and brake blipping be gone! 

    Yes, we admit this has been a little while in the making here in rFactor 2 land, but now we are absolutely delighted to be able to bring a substantial improvement to the way the AI responds in game – from more controlled and believable behaviour on the track, to the abolishment of the frustrating on and off throttle pedal control – literally a game changing fix and improvement to the core offline racing experience! 

    • Eradicated erratic throttle and brake behaviour.
    • Smoothed out steering inputs and car control.
    • Improved AI ability to adhere to racing surface and avoid unnecessary off track excursions and spins.

    These changes have been rolled out globally across the simulation, so expect the improvements to be seen and felt immediately when playing against the AI, regardless of content type. With these changes, the AI should now offer a much more balanced and realistic racing experience, helping to not only remove the previously mentioned behaviour problems, but properly put the AI experience in rFactor 2 back on track again (no pun intended) as we continue to push the simulation forwards. Aside from the obvious improvements highlighted above, this development exercise has also allowed us the opportunity to go digging around in the previous AI code, and perform a significant amount of code cleaning and optimizing, helping us to untangle some of the historic complexities of how AI has been implemented in rFactor 2, and giving us a much stronger base on which to work from going forwards.

     

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