Dopo l'importante aggiornamento rilasciato sabato, l'intenzione di Reiza Studios era ormai quasi certamente improntata verso il lancio della release finale della sua ultima creazione... E invece Automobilista 2 oggi ha sorpreso tutti, con un altro "piccolo" update che lo porta alla build intermedia 0.9.6.1. Il focus, come in precedenza, è centrato sull'affinamento della fisica della vetture e sul miglioramento del comportamento dell'IA in gara, per un'esperienza di gioco che si sta dimostrando via via sempre più consistente e appagante.
Qua di seguito potete trovare il changelog completo di quella che potrebbe essere l'ultima release prima del debutto ufficiale della versione 1.0. Oltre a ciò, gli sviluppatori annunciano che lo slider della Speed Sensitivity presente nelle impostazioni Control Configuration UI ora dovrebbe essere finalmente utile a calibrare al meglio i joypad e tutti gli altri controller; se si utilizza un volante con pedaliera, invece, è consigliabile lasciare questa impostazione sullo 0%.
Changelog build 0.9.6.1:
UI & HUD
- Added "Speed Sensitivity" and "Minimum Shift Time" configurations to Controller options
- Minor UI label fixes
PHYSICS
- Revised yaw sensitivity for aero elements in all high downforce cars
- Adjusted steel brake heating build-up
- Revised slick & road tyres tread performances on wet track
- Minor tyre tread adjustments for Super V8, F-V12 & F-Classic Gen3
- Revised rear wing efficiency for F-Classics, F-V12, F-Reiza, F-Ultimate, F301 & F309
- Various minor default setup adjustments
- Slightly increased FFB tyre scrub effect for all cars (through FX slider)
- Slightly Increased bump noise from curbs
- Minor fine-tuning of car-specific FFB values
- Fixed excessive front brake cooling in Caterhams
- Revised engine output for F-Vintages (V8 & V12)
TRACKS
- Minor revisions to various climate lighting & fog values values
AI
- Increased the range of AI performance at both ends of the scale (slower @ 70%, faster @ 120% relative to v0.9.6.0)
- Further revised AI throttle application gaps for GTs & formula cars
- Increased AI side buffer distance (helps preventing AI cars merging back to the racing line too soon)
- Increased Field speed perception, reduced length ahead factored (slightly less slowdowns in packs)
- Reduced minimal lateral distance for defensive moves
- Increased AI lateral rate of movement when calm
- Further reduced AI brake power in GT / prototypes
- Further increased AI care with human players
AUDIO
- Fixing Super V8 AI Interior Engine sound position
VEHICLES
- Fixed missing F-Reiza rain lights
- Further adjusted brake glow ranges