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      Automobilista 2: disponibile aggiornamento 0.9.3.1

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      Nuovo venerdì nuova patch per Automobilista 2: il simulatore di Reiza si aggiorna oggi alla versione 0.9.3.1 e compie un altro passo verso la versione 1.0

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      Ancora una volta questa patch si concentra sul trittico FFB/AI/Fisica

      FFB
      Per quanto riguarda il Force Feedback gli sviluppatori precisano che saranno solo bugfix, una modifica ad una particolare auto e tutto ciò che deriverà dai miglioramenti del motore fisico e al momento il team ritiene che il FFB sia pronto per la versione 1.0. Inoltre il profilo "OLD DEFAULT" è stato rimosso, con il "NEW DEFAULT" che diventa quindi il profilo predefinito.

      Fisica
      Lato fisica c'è stato un nuovo giro di "messa a punto" su determinate auto, la maggior parte delle quali richiedeva dei bugfix (Formula V10, Super V8, Copa Truck, Formula Classic G3M3 e Superkart). Sono stati migliorati anche i freni, che adesso garantiscono una prestazione minore quando sono freddi, e anche la fisica degli pneumatici sul bagnato è stata rivista, riducendo il grip delle gomme slick su bagnato. Il team inoltre ci tiene a ricordare di cancellare tutti i setup già fatti

      AI
      Nuova calibrazione per la AI, con valori personalizzati per ogni classe invece di valori globali (che causava una fluttuazione nelle prestazioni da classe a classe). Adesso l'intelligenza artificiale dovrebbe avere delle prestazioni più bilanciate. E' stata ricalibrata anche la differenza tra curve lente e veloci per renderla più simile a quella del giocatore. Adesso la IA dovrebbe essere più veloce, quindi il team consiglia di abbassare di qualche punto la loro forza. 

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      Per quanto riguarda i contenuti il team continua ad esplorare la scena anni 80 brasiliana, aggiungendo le Brazilian Hot Cars, basate su uno spin-off della popolare Divisão 3

      Ecco di seguito il changelog completo. Commenti nel topic dedicato

      Quote

      V0.9.3.1 CHANGELOG:

      CONTENT

      Added Hot Cars (Early 80s Brazlian Touring Car Series with 3 models)

      UI & HUD

      Fixed missing Adelaide Historic loading screen
      Fixed low-res AMS2 shortcut icon when generated by Steam
      Show disabled text in lobby session info if practice/qual are disabled
      Adjusted opacity of main HUD element containers
      Fixed race over countdown
      Added selected state to in-game chat text entry boxes
      Fixed incorrect vehicle statistics for various touring car classics
      Added missing F-Vee Fin statistic
      Fixed track logos being retained from previous track selection when current doesn´t have one

      FORCE FEEDBACK
      Slightly refactored the way steering arm forces pass on to FFB (should provide a slightly "tighter" wheel around center)
      Slightly reduced the filters that added in previous update,
      Added soft lock for wheels that still didn´t have it (WIP).
      Disabled Old Default FFB profil
      FFB profiles with lockstops enabled and new exposed values in them.

      PHYSICS

      Globally reduced slick grip on wet tracks
      Revised aero efficiency losses with yaw for various cars
      Super V8: Fixed error in steer lock range; Adjusted default ARB & camber settings
      Revised F-Classic front & rear wing for more consistent downfroce increments accross proportional changes of wing angles
      Reduced bumpiness over grass & gravel to address collision issues while running off-track
      Fixed rear brake cooling in various formula cars
      Revised restitution values for crashing into walls and barriers
      Moved default brake bias slightly to the front for FWD cars
      Reduced brake efficiency when cold
      Fixed missing 5th gear in Gol / Passat Classic B
      F-V10: Fixed error in fast damper range
      F-Classic Gen2: Disabled redundant engineboost function
      F-Ultimate:Slightly increased carcass load stiffeness
      Adjusted Roco Aero balance & default setup
      Opala: Fixed rear brakes
      MCR S2000: Fixed missing rear tyre warmers
      Fixed Ultima gearbox RPM tolerance in manual shifts
      Fixed F-V10 loud Traction control sound
      Fixed V-10 AI bouncing
      Fixed Opala 1986 redundant rear left damper setting

      AI

      AI performance multipliers for practice & qualifying sessions are now customized per car & proportional to their race performance
      Improved AI skill when driving off the racing line & reduced range for factoring cars up ahead (improves their pace on initial laps & reduces hesitation while being passed)
      Further boost to AI awareness when behind human players
      Callibrated peak AI corner grip & grip multipliers resulting in better speed mid corner through slow / mid speed corners, more realistic speeds through fast corners
      Improved AI skill when off the racing line (resulting in less 1st corner slowdowns and better pace over 1st lap)
      Callibrated AI throttle application for all cars to better correspond with human ability
      Reduced AI boost under braking during an overtake;
      Reduced minimum straight lentgh for KERS / boost application
      Improved AI ability through water puddles (less lifting off throttle)
      Slightly bumped up AI speed under yellow & blue flags
      Revised AI paths for Londrina (both layouts)

      TRACKS

      Updated TV cameras for Donington & Kansai
      Kyalami: Updated curb textures
      Jerez: Snap revised road noise; updated walls & barriers to latest standards; Add missing garage door collision; fixed garage door mapping/alignment
      Montreal: Fixed bug causing cars to visually appear to float over track surface

      VEHICLES

      Added cockpit windscreen reflections to Super V8, Ultima GTR Race, Ultima GTR Road, Touring Car Classics
      Adjusted visual brake glow ranges
      Fixed F-Classic G3M3 RPM bar
      Adjusted various Fusca textures
      F_Ultimate 2019: Added rain light
      F-Vee: Added rain light
      MCR S2000 new liveries / updates / redesign #10 #13 #19 #20 #21 #23 #24 #14
      F-Trainer: new community skins #21 #22 #23 #24
      MRX P3 revised liveries

       

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