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    Automobilista 2: aggiornamento 1.0.2.5 disponibile - McLaren MP4/12, sito ufficiale e molto altro!

       (0 reviews)

     

    E' finalmente disponibile il nuovo major update per Automobilista 2: l'aggiornamento porta il simulatore alla versione 1.0.2.5. L'aggiornamento, dal peso di 1.5 GB, è l'ultimo programmato per questo mese.

    Sito ufficiale
    Automobilista 2 ha adesso un sito ufficiale: http://www.game-automobilista2.com/
    Necessita ancora di qualche ritocco, ma già in questo stato offre una visione completa su cosa è Automobilista 2 e cosa offre. Reiza ha inoltre aggiunto la nuova roadmap del suo simulatore, per offrire un quadro chiaro sui contenuti che dobbiamo aspettarci nei prossimi mesi

    AMS2_MILESTONES_2020-2021a.webp

    Nuovi pacchetti Steam
    Reiza ha aggiunto due nuovi pacchetti su Steam:

    • Automobilista 2 Premium Track Pack: include i DLC dedicati ad Hockenheim e Silverstone e vi saranno inclusi anche Spa, il Nurburgring e un quinto tracciato non ancora annunciato. Non includerà tracciati inclusi in future espansioni nè quelli che faranno parte dell'Historical Track Pack
    • Automobilista Ultimate Edition + Automobilista 2 Bundle: l'esperienza definitiva di Automobilista, comprende il primo titolo con tutti i DLC e AMS2 con uno sconto del 25% sul totale!

    McLaren MP4/12

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    Come detto questa mattina la McLaren MP4/12 chiude il mese dedicato alle open wheeler. Per Reiza si tratta di un'auto speciale per diverse ragioni: è la monoposto che ha dato il via ad una serie indimenticabile di McLaren-Mercedes color argento, è la monoposto che ha interrotto la striscia senza vittorie dall'addio di Senna ed infine è la monoposto che presentava il sistema "brake-steer"

    Cos'è questo brake-steer? Questo sistema prevedeva l'aggiunta di un terzo pedale (o quarto nel caso di David Coulthard che usava ancora il pedale della frizione) che permetteva di controllare il freno di una delle due ruote posteriori, a seconda del circuito. Il sistema aiutava a correggere il sottosterzo, permettendo ai due piloti di accelerare prima e di avere meno pattinamento. Questo sistema ha aiutato la McLaren a ottenere 2 vittorie nella seconda metà della stagione 1997. Il sistema è stato bandito all'inizio della stagione 1998.

    Questo sistema è fedelmente riprodotto in AMS2: per utilizzarlo bisogna ricorrere all'impostazione del freno a mano, che ora è chiamato "extra brake" per rappresentare meglio la sua duplice funzione. Per estrarre il meglio dal sistema è consigliato assegnare questo controllo al pedale della frizione, così da modulare la pressione. Il consiglio degli sviluppatori è quello di trovare il proprio passo in condizioni normali su un dato circuito e solo in seguito usare il brake-steer per trovare più trazione in uscita dalle curve lente. Se usato correttamente questo sistema può far guadagnare un paio di decimi, ma richiede una grande coordinazione.

    Ecco di seguito il changelog completo. Commenti nel topic dedicato

    V1.0.2.1 -> V1.0.2.5 CHANGELOG:

    CONTENT

    • Added Mclaren MP4/12 to F-V10 Gen1 series
    • Added Silverstone 1975 "No Chicane" layout (part of Silverstone Pack DLC )
    • Added Silverstone 2001 National & International layouts (part of Silverstone Pack DLC )
    • Added Silverstone 2020 National & International layouts (part of Silverstone Pack DLC )


    GAMEPLAY

    • Added support for "extra brake" device on Mclaren MP4/12 (shared with hand brake command)
    • Potential fix for a CTD when returning to lobby after a Multiplayer race
    • Fixed bug causing starting grid being sorted by class when transitioning from scoring sessions (Q/R).
    • Fixed time penalties when a driver fails to or cannot serve a drive through on the last lap
    • Increased tolerance parameters for track limit violations from going over grass / gravel and after contact with another car
    • Increased pit speed limit violation tolerance before instant DQ from 60 to 100km/h


    UI & HUD

    • Added art pass to Replay / Monitor screens, reducing overall size of controls, updating assets/colors of splits unit to improve readability, uses driver display name in splits unit for both, and 'in pit' marker to Replay splits unit
    • Added toggleable full leaderboard to monitor screen (also available to MP spectators)
    • Added message to MP session end leaderboard screen when waiting for host
    • Added more compact controls bar to replay screen UI
    • Initial updades to Championship UI design
    • Temporarily disabled time acceleration mid-session (may trigger physics issues) until such are resolved


    PHYSICS & FORCE FEEDBACK

    • Fixed FFB Caster deflection calculation
    • Re-enabled FFB scrub effect
    • Adjustments to default FFB profile (rack force split to low-mid-high, scaling them differently, curbs slightly enhanced among other minor changes)
    • Reduced adhesive friction speed sensitivity for Stock V8, GTs, Prototypes, Super V8
    • Minor tyre tread adjustments for Ultima GTR Road, Camaro SS, F-Classic Gen3
    • Adjusted Weight distribution, Aero center of pressure, adhesive friction for all F-Retro series cars
    • Slightly adjusted Stock2020 center of gravity height (both models)
    • Globally reduced aerodynamic effects from drafting & turbulence
    • Enabled slight collision pitch & roll damping (aiminig to minimise issues with over-the-top collisions)
    • Adjusted physics tick rate in attempt to minimise sync errors in Multiplayer
    • Added minor friction & preload to open differentials (Opalas, F-Trainer, F-vee Pumas, Fuscas, MCRS200, FWD Classics)
    • Rectified several incorrect, unoptimal or conflicting differential configurations & ranges still available from setup screen
    • Fixed viscous diff incorrectly disabled for F-Ultimate
    • Balance of performance revision for P4 class
    • Added viscous differential to Ultima GTR Road
    • Fixed V12 engine bug in F-Retro / F-Vintage causing car to break in aggressive downshifts


    AI

    • Improved AI performance in pack (both better pace & less incidents)
    • Fixed AI performance in practice / quali being slower than race (minor callibration still required)
    • AI race performance callibration pass for various classes


    AUDIO

    • Fixed audio gear wobble
    • Added triggers to support audio engine splutter on downshifts
    • Fixed Stock Car Corolla referencing wrong sounds
    • Revised positional audio (engine sound movement when looking left-right) for all cars


    TRACKS

    • Silverstone 1991: added missing physical tyre barriers, smoothed segments of curb steps vs surrounding terrain to minimise chances of cars launching over it; added missing start light gantry; Added dynamic brake markers; corrected Goodyear advertising to be period accurate
    • Silverstone 2001: added start light gantry
    • Silverstone 2020: minor art pass, added missing brake markers
    • Santa Cruz: Moved start trigger to solve missing first lap for grid slot 1; recallibrated brake marker spacing, added missing dynamic brake markers
    • Spielberg Historic: Major art pass (WIP)
    • Spielberg: repositioned pit box and redid pit lane (reducing lateral separation); attempted fix for some AI cars from hitting pit wall when laving pit box.
    • Added new crane models to various tracks
    • Added TV cranes & camera men to several tracks
    • Kansai West: fixed timing bug
    • Kyalami Historic: Fixed timing bug, moved grid positions back 1 row, delete unused grid line markings; Moved start trigger and start line forward 5m in line with marshal hut
    • Brands GP/ Indy: fixed timing bug


    VEHICLES

    • Adjusted driver animations for Brabham BT26A
    • Adjusted driver animations for Ultma GTR Race
    • Adjusted Ultima race driver gear shift animation
    • F-Vintage (all models) - Added dynamic redline needle
    • Added F301 & F309 driver & suspension animations

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