Peter Boese ha rilasciato per Assetto Corsa la nuova versione aggiornata 2.0.2 della sua applicazione denominata Sol, ovvero un completo update agli shader del gioco, basato sulla precedente patch creata da Ilja Usupov, che implementa un sistema completo di simulazione del meteo e del ciclo giorno e notte. Per il download del file da circa 231 MB fate click qui, mentre per commenti e discussioni fate riferimento a questo topic del forum.
Per il corretto funzionamento dell'addon, vi raccomandiamo di leggere con attenzione le seguenti guide:
Introduzione e nuove features -> Sol 2.0 - Introduction and new features.pdf
Guida installazione -> Sol 2_0 install guide.pdf
Configurazione -> Sol Config.pdf
QuoteWith the integration of a new sky shader in CSP, I decided to fully rework Sol.The new sky shader produces much better gradients and looks fantastic with low sun angles. But it has much more parameters and so the handling with former Sol structure would have caused many problems.The Sky in Sol 2 is a sum of the new sky shader and some color gradients, to produce a very deep blue in the top of the dome. This blue is very artificial and can not be produced by the shader itself(same with the former sky shader). With the new system it is much easier to generate heavy saturated parts, with less distortion or artifacts.
To use Sol 2.0, you need at least CSP 0.1.63