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Assetto Corsa Competizione in arrivo su PS4 e Xbox One, per PC v1.4, GT4 e British Pack!

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Tramite un annuncio sul sito web ufficiale 505 Games annuncia che Assetto Corsa Competizione verrà rilasciato anche su PS4 e Xbox One il 23 Giugno di quest'anno.

Il gioco sarà disponibile sia in versione fisica retail che in versione digitale, e il preordine garantirà l'accesso all'Intercontinental GT Pack sin dal giorno del rilascio del gioco. Ricordiamo come questo DLC aggiunga ben 4 piste create con la tecnologia Laserscan: Mount Panorama, Kyalami, Laguna Seca e Suzuka.

Ma non è tutto, il lancio di AC Competizione su console è solo una piccola parti dei piani futuri dedicati a questo simulatore: ad Aprile è previsto l'update 1.4 che includerà modifiche relative allo showroom, alla personalizzazione del pilota e dell'auto oltre a dei miglioramenti di features, UI e algoritmi.

E' stato confermato il GT4 DLC Pack in arrivo questa estate con ben 10 auto GT4. Il DLC sarà disponibile questa estate su PC e console, e in inverno arriverà sia su PC che su console il British DLC Pack, con 3 iconiche piste che andranno a completare il calendario di 7 gare del British GT Championship.

Commenti e discussioni sul forum dedicato.

Quote

Roma – 11 Marzo –  505 Games e Kunos Simulazioni porteranno su console il rinomato gioco racing-sim Assetto Corsa Competizione: in uscita martedì 23 giugno prossimo per PlayStation 4 e Xbox One, sia in versione digitale che in versione fisica al prezzo di €39.99. Gli utenti che prenoteranno in anticipo Assetto Corsa Competizione per PlayStation 4 e Xbox One riceveranno in omaggio l’accesso al DLC Intercontinental GT Pack, di recente pubblicazione nella versione PC. Questo DLC espande l’esperienza di Assetto Corsa Competizione grazie all’inclusione del campionato ufficiale Intercontinental GT Challenge Powered by Pirelli.  I giocatori che non prenoteranno Assetto Corsa Competizione potranno comunque acquistare in seguito, entro la fine dell'estate, il DLC Intercontinental GT Pack per PlayStation 4 e Xbox One ad un prezzo di €14,99.

Assetto Corsa Competizione è uno straordinario gioco di simulazione di corse che consente ai giocatori di sperimentare la vera atmosfera del campionato GT3, gareggiando con piloti ufficiali, squadre, macchine e circuiti riprodotti nel gioco con il più alto livello di accuratezza mai raggiunto prima. Gare Sprint, Endurance e la 24 ore di Spa prendono vita con un incredibile livello di realismo, sia in modalità single-player che multi-player. Nato dall'esperienza pluriennale di KUNOS Simulazioni, questo simulatore di corse sfrutta a pieno la potenza dell’Unreal Engine 4, che è in grado di riprodurre fedelmente le condizioni meteorologiche più disparate con grafica fotorealistica, gare notturne e animazioni in motion capture, raggiungendo così un nuovo standard in termini di realismo di guida e immersività, anche grazie ai nuovi pneumatici e ai modelli aerodinamici ulteriormente migliorati.

Il DLC Intercontinental GT Pack di Assetto Corsa Competizione introduce quattro iconici circuiti internazionali provenienti da quattro diversi continenti - Kyalami Grand Prix (Sud Africa), Suzuka (Giappone), Weathertech®️ Raceway Laguna Seca (Stati Uniti) e Mount Panorama (Australia). Grazie a questi nuovi circuiti la GT Series verrà estesa fino ad includere il campionato Intercontinental GT Challenge Powered by Pirelli, per un’esperienza ancor più stimolante e ricca di sfide, anche grazie ai risultati che è stato possibile raggiungere, in termini di precisione e dettaglio nella riproduzione dei circuiti, dall’utilizzo della tecnologia Laserscan®️. IL DLC Intercontinental GT Pack di Assetto Corsa Competizione conterrà anche 45 nuove livree, 30 nuovi team e 50 nuovi piloti, oltre alle nuove modalità di gioco tratte direttamente dal campionato Intercontinental GT Challenge powered by Pirelli.

Il lancio di Assetto Corsa Competizione per PlayStation 4 e Xbox One si inserisce in un piano più esteso che coinvolge anche la versione PC del titolo:

  • Il prossimo aprile, l’aggiornamento gratuito Assetto Corsa Competizione v1.4 per PC Steam introdurrà nuove funzionalità - tra cui lo showroom di automobili, nuove possibilità di personalizzazione di auto e piloti e opzioni aggiuntive per i server multiplayer - oltre a numerosi miglioramenti delle funzionalità di gioco, dell'interfaccia utente e degli algoritmi.
  • Il DLC a pagamento GT4 Pack, che aggiunge 10 nuove machine GT4, sarà disponibile in estate per PC Steam e in autunno per console.
  • Il DLC a pagamento British Pack, che include 3 nuovi iconici circuiti che completano il calendario a 7 gare del British GT Championship, sarà disponibile questo inverno sia per PC Steam che per console.

"Competizione è la massima espressione del brand Assetto Corsa e intende affermarsi come sinonimo di assoluto realismo” ha dichiarato Marco Massarutto, Co-Founder, Executive & Licensing Manager di KUNOS Simulazioni. “I giocatori console hanno mostrato grande apprezzamento per il nostro approccio alle simulazioni di corse, quindi siamo certi che apprezzeranno i nostri sforzi per portare anche sulle loro piattaforme preferite l'esperienza, la precisione e la profondità che Assetto Corsa Competizione ha da offrire su PC".

Assetto Corsa Competizione sarà disponibile a partire dal 23 giugno al prezzo di €39,99. Sarà possibile già da oggi prenotare la versione fisica del gioco in tutti i negozi; le prenotazioni delle versioni digitali saranno disponibili in seguito, annunciate dalla relativa comunicazione di aggiornamento.

Assetto Corsa Competizione sarà pubblicato in Giappone da Oizumi Amuzio e in Corea da Digital Touch.

 

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Diorha

Dear #ACC racers,
update 1.3.10 is out now on Steam, restart your client in order to get this rich update, containing fixes and tweaks, together with several UI improvements. This 1.3.10 prepares the game for the 1.4 version coming later this month. Full changelog below!

_____________
v1.3.10 Changelog

GENERAL:
- Numerous 2020 liveries as special bonus content.

GAMEPLAY:
- Free game modes (QR and CRW) now always use the same logic for opponent generation to maximize opponent count in the given season instead of event.
- Added AI forced pitstop protections to avoid double pits (forced pitting will now wait for the scheduled if stint ends in less than 10 minutes, except for fuel).
- Fixed race flags during win flags (wrong finish line comms).
- Fixed missing deflated tyre (puncture) state in saved games.
- Early yellow/white flag spotter warning / removed it when too close or during pit.
- Cars are now ghosted during formation lap also in SP.
- Quick Race and Custom Race Weekends modes now work like MP in terms of numberplate/banner sponsoring.

REPLAY:
- Reworked spawn/despawn replay cars to avoid increasing memory allocation on random access in MP replays.
- Fixed no focused car on start of the spectator replays (and consequential HUD issues).
- Fixed MP car spawing/despawing during rewind replay.
- Fixed wrong driver during highlights for swap driver replays.
- Fixed pit barriers for gallery replay.

UI/HUD:
- Updated delta time behaviour to stints - delta timer will now reset to stint best.
- Updated delta timer appearance and added reference laptime item.
- MFD pit info panel screen separated from pit strategy page and added HUD option for visibility.
- Better widget auto repositioning with hidden items.
- Added light indicators on the HUD and option in HUD settings.
- Fuel widget now includes fuel/lap calculation.
- Wider track map layout for Mount Panorama.
- Added option for dashboard display rendering on the HUD (per-car view setting).
- Windshield Banners now selectable in custom cars interface.
- Fixed desync between leaderboard lines and showed lines in the official leaderboard HUD.
- Fixed helicam name.
- Added look L/R camera speed to cameraSettings.json (lookAroundSpeed).
- Added in-car showroom camera - toggle with CAMERA button, use mouse/gamepad to navigate.
- HUD left and right margins no longer offset the centre when not having equal values.
- Show the official position in RT widget for all opponent cars when the player car has session-over flag.
- Stint timer now hidden for spectators in MP swap gameplay.
- HUD, hide on long-press of cycle HUD page up/down button.
- MFD, added previous/next page action bindings.
- Added TC Cut and Engine Map per-step control bindings.
- Showroom filter now defaults to "official".
- Broadcast overlay additions and restyling.
- Updated setup screen images.
- Moved UseGamepadForFreeCamera settings to cameraSettings.json.
- MFD pages now all hide the mouse cursor.
NOTE: menuSettings.json in User/Documents/Assetto Corsa Competizione/Config will now reset and some of the menu-related settings will need to be set up again.

GRAPHICS:
- Fixed a floating white line in the pits on Brands Hatch.
- Fixes to Mount Panorama horizon image.
- Fixed F1 camera cycle active during intro sequence.
- Fixed fake car shadow projection rotations and revised shadow maps on all cars.
- Fixed glitchy secondary driver animations in replay and spectator mode.

PHYSICS:
- New suspension bumpstop calculation.
NOTE: we advise to check your old setups by clicking at least once on the ride height and then controlling bumpstop window in the setup!
- Fine tuning of influence of wet surfaces at slipangle peak and aquaplaning, on slick tyres.
- New tearing feature on tyre wear if tyres are pushed way over their peak slip angle for an elongated time.
- Steer angle and clock added to shared memory.

MULTIPLAYER:
- Fixed MP cars having higher low speed than real (and smoke generation when stopped).
- Enabled meatball flags for lights off in wet and night sessions in MP.
- Cutting penalties no longer register on the UI when player's session is over.
- Scripted formation speed-delta phase is now 70kph instead of 60kph.
- Increased tolerance for auto-teleport during the formation lap.

AUDIO:
- Fixed ramp volume during camera changes for low main volume.
- Smoother replay time jump with audio and video fading.
- Support for chassis sound volume in audio settings (separating it from tyre and brakes).
- Audio channel/memory optimizations on camera change and car despawn.
- Fixed free camera audio listener location priority away from the focused car (cars without audio using the free camera around the world if the player car is in the pit).
- "Green flag/go go go" race comms now grouped as starting message.
- New spotter/crew chief audio messages.
- FMod Studio: improved damage sound spatialization.
- FMod Studio: improved sound dynamics on throttle for all cars.

VR:
- Fixed mouse in freecam in VR.

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miRko74

Grazie ragazzi, update veramente corposo! Finalmente anche il display LCD per la McLaren!!!

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Dear ACC racers,
hotfix v 1.3.11 is available to download NOW on Steam!
____________
Changelog v1.3.11

- Fixed a potential crash when using trackIR with helmet camera.
- Added ignition/engine running indicator to speedo/rpm widget.
- MFD will now only store its state when HUD is removed from screen (potential fix for stutter when cycling MFD pages after HDD power down)
- Fixed currently viewed car label indicating wrong car brand in replay under specific conditions.
- Fixed nationality information not transferring correctly for MP opponents in the broadcast HUD.
- Broadcast HUD TAB leaderboard now scrolls on mouse input.
- Fixed MP car showroom not displaying cars when official filter was selected under specific conditions.
- Tyre tearing model fine tuning.
- Audi R8 EVO preset setups strategies fixes.
- Huracan EVO fine tuning.
- Huracan ST Paul Ricard aggressive setup.
- Huracan ST preheated tyres fix.
- Wet tyres rear radius correction.
- Minor rearrangement of the lights and ignition indicators.
- Fixed the flash light HUD indicator getting stuck in the Mercedes.

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