DrivingItalia simulatori di guida Jump to content

F1 2016: volanti supportati - problemi e soluzioni

Recommended Posts

Ciao ragazzi. Io ho F1 2016 sul pc (i5 6600k e 2 gtx 980ti in sli che purtroppo lo sli per il momento non scala molto bene) e ci gioco usando il fanatec csw v2 con il volante rim formula... Chi ha il mio stesso volante gli capita che ogni tanto perde il ffb in questo gioco e a volte per un attimo sembra che perda la comunicazione col volante?

• Replies 22
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• VELOCIPEDE

4

• jakobdylan

4

• Uff

2

Ciao ragazzi. Io ho F1 2016 sul pc (i5 6600k e 2 gtx 980ti in sli che purtroppo lo sli per il momento non scala molto bene) e ci gioco usando il fanatec csw v2 con il volante rim formula... Chi ha il mio stesso volante gli capita che ogni tanto perde il ffb in questo gioco e a volte per un attimo sembra che perda la comunicazione col volante?

a me capita a volte che quando si cambia sessione il volante non abbia proprio ffb, allora lo spengo e riaccendo e rifunziona, questo e' un problema noto che mi pare accadesse anche con vecchi titoli f1 codemasters.....

• DrivingItalia.NET Crew

Logitech G25/27:

·         If you use nVidia graphics, uninstall the NVIDIA Geforce Experience. (For now)

·         Restart your PC and try to launch the game. It should work right away. If not, try a second launch of the game right after.

If it still doesn't work:

·         While in Windows, unplug the wheel.

·         Uninstall the Logitech profiler.

·         Re-download the Logitech profiler for the G27 and your OS from here: http://support.logitech.com/en_us/product/g27-racing-wheel#download

·         Plug in the wheel when the program prompts you to.

·         Open the Logitech profiler and go to global device setting, and make sure "report combined pedals" is NOT ticked.

·         Set the degrees of rotation to 360 and David Greco has personally recommend using the FFB settings from top to bottom as follow; 100,0,0,0 and Enable Centering Spring in Force Feedback Games make sure is NOT ticked.

Logitech G29/920:

·         Uninstall the Logitech Profiler.

·         Re-download the Logitech profiler for the G29 or G920 and your OS from here:

o   G29 http://support.logitech.com/en_us/product/g29-driving-force#download

o   G920 http://support.logitech.com/en_us/product/g920-driving-force#download

·         Update the firmware if the Logitech software asks you.

·         If you use nVidia graphics, uninstall the NVIDIA Geforce Experience. (For now)

·         Reboot your PC and try to launch the game. It should work right away. If not, try a second launch of the game right after.

Thrustmaster wheels and any wheel in supported list come up as unrecognized:

·         Always make sure you have latest drivers and firmware.

·         Reboot your PC and try to launch the game. It should work right away. If not, try a second launch of the game right after.

Logitech G25/27:

·         Restart your PC and try to launch the game. It should work right away. If not, try a second launch of the game right after.

If it still doesn't work:

·         Uninstall the Logitech profiler.

·         Re-download the Logitech profiler for the G27 and your OS from here: http://support.logitech.com/en_us/product/g27-racing-wheel#download

·         Open the Logitech profiler and go to global device setting, and make sure "report combined pedals" is NOT ticked.

·         Set the degrees of rotation to 360 and David Greco has personally recommend using the FFB settings from top to bottom as follow; 100,0,0,0 and Enable Centering Spring in Force Feedback Games make sure is NOT ticked.

Logitech G29/920:

·         Uninstall the Logitech Profiler.

·         Re-download the Logitech profiler for the G29 or G920 and your OS from here:

o   G29 http://support.logitech.com/en_us/product/g29-driving-force#download

o   G920 http://support.logitech.com/en_us/product/g920-driving-force#download

·         Update the firmware if the Logitech software asks you.

Thrustmaster wheels and any wheel in supported list come up as unrecognized:

·         Always make sure you have latest drivers and firmware.

Ciao Nicola puoi linkarmi il sito dove David da queste informazioni per configurare il g25

• 3 weeks later...

Ragazzi chi mi da una mano ho preso f1 2016 ma non riesco proprio a settare il fanatec f1 rim con la mia base v.1.5  come se il volante non avesse ffb e senza forza nonostante la tengo al massimo. Da premettere che su tutti gli altri giochi funziona alla grande.

E poi un'altra cosa io ho tre schermi da 27 pollici quando setto nelle opzioni la risoluzione di 5760*1060 sotto nelle varie tendine c'e' quanti schermi ? mi da solo 2 e non 3 come e' possibile? grazie

• 1 month later...

Ragazzi ho un g29...

sapete se è possibile collegare una pedaliera fanatec?

la club sport v2 o v3 si possono collegare col g29 su ps4?

e se si funzionerebbe su tutti i giochi?

Qualcuno di buona volontà mi aiuti non riesco a trovare soluzione su internet è tutto troppo confuso e poco chiaro sulla logitec

• 2 months later...
  • 2 weeks later...