Jump to content

RSR Live Timing by Radiator Springs v2.0.026


wildsurfer

Recommended Posts

Wildsurfer mi spieghi per favore perchè i tempi fatti al Nurburgring GP e la classifica che viene visualizzata nella app mentre si è in pista, non combacia più con la classifica su vs sito ????

 

Come se ci fossero 2 classifiche separate una ingame e una sul sito. Quella sul sito dando un'occhiata veloce con qualche auto sembra che non abbia più registrato nulla dopo il 1 aprile.

 

E poi volevo sapere quando aggiungete sul Live Timing la Nurburgring versione GT ???? La app fa il suo dovere, ma manca la classifica dedicata sul sito.

 

Grazie!

Edited by Cyber
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 738
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • wildsurfer

    187

  • Marco Erc

    24

  • matty46

    24

  • f.gek

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cosa è successo con l'ultima versione, la 2.0.024, tutti i tempi sono stati cancellati.

Link to comment
Share on other sites

Ma perchè pur settando i parametri per come elencati nella guida, non mi vengono registrati i tempi come ProRank? ad esempio "Auto clutch" non selezioanta, ma nella classifica è messo come "ON", quindi non rientra nei tempi pro, ed idem per i danni auto, settati a 100%, ma in classifica inseriti con "1".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

esatto, stavo per postare la stessa cosa...ieri ho girato un pò con la F138 a Zandvoort e avrei dovuto entrare nel ProRank ma risulta che ho la frizione automatica attivata e i danni all'1% quando invece non era così

Edited by AyrtonForever
Link to comment
Share on other sites

scusate, ho scaricato l'ultima versione della app, ma ricordo che una volta quando sceglievo una combo presente dall'elenco andavo sul pulsante start e avviavo la sessione, ieri invece ho provato varie volte ma schiacciando start non succede nulla, cosa sbaglio?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

RSR Live Timing v2.0.026

Extremely important notes on the ANTICHEAT SYSTEM:

From now on we will be even more strict with users having not aligned files on their system.

It's drivers responsibility to have their installation nice and clean. In case our anticheat system will detect altered files, we will ban users and delete ALL their laptimes. Not only the one in which they "experimented" but ALL their laptimes.

No warnings, no complains, no "I didn't know", no "I just wanted to test if RSR would detect that".

After several years trying different approaches, we think it's time to be more strict.

We can't keep up with all the support requests we are getting for blocked accounts.

we suggest to all of you before hitting the download button, please run this command to restore all the altered files back to the original version.

This will be a very good thing to do for everyone to ensure that your installation is clean.

8JUl60V.png

To make things clearer, I'm trying to list some of the mods that may or may not confilict with our anticheat system.

This list is purposely not complete.

You can safely use:

- pp filters

- anything in the document\ac\cfg folder

- changes on files like assettocorsa\system\cfg\assetto_corsa.ini (definitely suggested to increase the simulation_value to 100000 at least!)

- gyro effect or other FF related effects

- car sounds mod

- car/tracks mods in general (supported mods have to be aligned, obviously, but the app will give you info in case they are not)

- apps

- tyre smoke mods

- mods that modify some DDS or textures (if not inside a KN5)

The following will result in a ban from the system:

Modifications to car physics or track surfaces or DRS zones other files that contain things that can make you faster (for obvious reasons we don't give away our full list) are not allowed.

For tracks, KN5 any mod that changes KN5 (like the billaboard mod, I'm afraid) or surfaces (be careful because some track sound are altering those files too).

We try to enforce stricter rules to ensure that everyone is competing with in the same conditions and get rid of people that just want to exploit the system

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Volevo segnalare questo che possiamo considere a tutti gli effetti un sorta di escamotage per migliorare i tempi che purtroppo ho scoperto alcuni giorni fa testando il mod di f1 2017 degli ACFL che ha sicuramente un problema con le temperature delle gomme posteriori ,con temperatura di default ovvero 26° d'ambiente o maggiore le auto sono molto più lente rispetto a temperature più basse tipo 14 o 15° ed inoltre anche l'orario della sessione influisce sui tempi ,facendo delle prove come vi dicevo con il mod degli ACFL F1 2017 sul circuito di melbourne parliamo di una differenza di circa un paio di secondi .Guarda caso molti RECORD su RSR sono fatti con temperature d'ambiente impostate sui 14 o 15°.Ritengo che per quanto riguarda i World Records anche i valori dell'orario della sessione e della temperatura ambiente dovrebbero essere impostati a quelli di default ovvero 26° e orario 10.00 AM perchè modificarli porta dei vantaggi e non di pochi decimi.

P.s.

Mi sembra che tale opzione sia già abilitata con il PRO Rank se fosse cosi come non detto^_^

Edited by jakobdylan
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.