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ISI al lavoro sul versante grafico


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http://rfactor.net/w...cs-updates-hdr/

23.09.11 | rFactor 2

The rFactor 2 development team have been working on a number of graphical effects. The screenshots here are a good indication of where we are heading with the effects, but it’s important to note that we still have a few things to finalize, most notably the HDR light/dark differences in clouds. So these images still certainly carry the “work-in-progress” label.

One of the features we put the most time into was allowing players to make their own HDR profiles so that they can adjust for a look that appeals to them.

There are a few other effects to add, but the only one which is probably going to make it into the cockpit view is Bloom, which is likely to take a lot less time to refine than HDR has, but will have a large impact.

Talking of cockpit views, let’s take a quick look at what just HDR does to change your outlook from the cockpit:

510038829t.jpg

HDR (right) can make a big difference to the lighting both inside and outside the car.

And when the sun does start to set, those turns with overhanging trees can finally be just as dark as they are in real life, while areas where the sun is able to penetrate you’ll get a beautiful orange glow. The car body also seems to benefit from HDR quite a lot as the rounded edges become much more noticeable and defined:

931517155t.jpg

A low-level sun really provides a great difference in light across the track and car.

You can view many more work-in-progress screenshots of the HDR in action by visiting the screenshots page.

259108987t.jpg

Interesting how the HDR makes the curve of the hood visible on the car...

754422715t.jpg

With the sun very low to the right, long shadows are visible.

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441155998t.jpg

When the sun is high in the sky, the HDR actually increases the brightness in a natural way, while working with shadowing for natural lighting.

273734436t.jpg

Heading into the sun the shadowing both inside the cockpit and all around you gives a very good representation.

209874699t.jpg

The back of the car in total shadow as it races towards the setting sun.

207603417t.jpg

Long shadows for sunsets, and more defined shadowing on this car bodywork.

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Gli shots mostrano la direzione che ISI sta prendendo con l'implementazione degli effetti, ma è importante sottolineare che alcune cose devono essere ancora finalizzate, per esempio i chiaroscuri delle nuvole, quindi per ora lo stato è certamente WIP.

rF2 permetterà l'uso di profili HDR (utili per avere sempre una buona luce in qualsiasi ora del giorno e con qualsiasi condizione meteo), che potranno essere aggiustabili dagi utenti.

Mancano ancora degli effetti PostFX, tra i quali il Bloom che avrà un grosso impatto visivo dal cockpit e che probabilmente richiederà meno tempo per la messa a punto.

Da notare che HDR e Bloom generalmente lavorano "combinati tra loro" in modo da ottimizzare i chiaroscuri.

Questa è la ragione per cui, probabilmente, gli effetti in alcuni shots potranno apparire un po' enfatizzati.

fonte http://isiforums.net/f/showthread.php/1081-WIP-HDR-Shots-di-comparazione

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Speriamo non sia una strada sbagliata quella intrapresa dal team, ovvero la scelta di fare prima tutto il gioco, e poi cercare di applicare i post FX come l'HDR. Mi spiego: quello che otteniamo noi con il plugin HDR già con rFactor attualmente è carino nella maggior parte dei casi, salvo in alcune condizioni essere controproducente. Ed è quello che mi sembra succeda anche nei loro screen, dove in alcune condizioni le immagini sono troppo scure nei coni d'ombra. Mi si dirà che sono WIP, ed io ribadisco che spero solo che sia stato razionale e proficuo creare prima gli shader e poi lavorare sul post FX (ma non lo credo..) poi sicuramente usciranno millemila cfg diversi degli utenti che diranno: provate questi settaggi che sono meglio dell'originale.

..e stiamo sempre a moddare..che bello

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