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Simracing Academy: il 29 Ottobre si parte con Aris Vasilakos

Il mitico Aris ci parlerà naturalmente di dinamica del veicolo, non farà mancare i suoi consigli e risponderà alle domande degli allievi. Difficile cominciare meglio la nostra Academy!
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Parte 2 Simracing Academy: traiettoria ed uso della pista

Per risultare efficienti ed efficaci in pista è necessario comprendere che la guida in circuito è differente da quella a cui siamo abituati. La prima differenza che salta subito all’occhio? Scopriamolo con la seconda parte della Simracing Academy. Iscriviti alle lezioni pratiche che partono il 29 Ottobre!
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Parte 1 Simracing Academy: dinamica veicolo ed iscrizioni aperte

Aspiranti simdrivers, benvenuti nella prima parte della Simracing Academy, la scuola per comprendere i concetti fondamentali per progredire dal livello di principianti a quello di esperti della guida simulata. L'Academy è utile anche ai piloti con una certa esperienza, per approfondire ed effettuare test pratici
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Le auto più belle del simracing: Ferrari F1 2000

Un altro V10, un altro pezzo di storia della Formula 1: forse uno dei più importanti, visto che quella che andremo a scoprire in questa monografia è la monoposto che riportò il Titolo Mondiale Piloti a Maranello dopo ben 21 anni di astinenza dall’ultimo conquistato da Jody Scheckter nel 1979...
Ferrari F1 2000

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netKar PRO v1.1 FULL

- Fixed driver race number not being set on driver's panel opening

- Fixed licence file not being generated

- Removed "speeding in pits" message during replays

- Added click noise for cockpit buttons

- [TO CHECK] Fixed top bar only showing flags

- Fixed top bar not switchable and appearing in full mode

- Increased the highest driver race number to 500

- Dirty visor is back

- Fixed "use beep" in chat

- Tyre vibrational modes are now damped down going through the steering wheel

- Fixed FF friction applying forces in the wrong direction

- Added "cancel" button to password message box

- Fixed replay not showing custom skin

- Moved application saved files to "My Documents"

- Fixed incorrect rounding of setup values generating different numbers when moving up/down

- Added audio mixing functionality

- Added X360 controller native support

- Fixed a potential divide by zero when pedals are not properly configured

- Added an top level dead zone for the clutch preventi the car from moving slightly with 1st and clutch down

- Fixed limited slip differential adding too much locking torques

- Fixed F1600 front tyres, not enough grip

- New formula to calculate Force Feedback contributions from caster

- Added sort functionality to server list for Name, Car, Track and Ping

- Added Race, Qualify, Practice indicator in server list

- Added color codes to server list

- Fixed video resolution list reporting the same combination more than once

- Fixed incorrect "ghost" collisions in multiplayer

- Improved car bottom/ground collision detection and response

- Fixed BACKSPACE starter button interfering with chat

- Fixed controls configuration potentially crashing the system due to different locale culture settings

- Fixed fuel consuption for the F2000

- Fixed tyre temperature going very cold on grass and sand

- Fixed key control when device lock is > steer lock

- Added antialias settings

- Added remote cars details settings

- Fixed controller panel not updating controller configuration after executing controller wizard

- Online Race panel now checks if a track is available on the client before launching the simulator

- Fixed engine sound source for 5.1 and 7.1 systems

- Added custom tracks cubemap support

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Questo e' il readme della beta3 non della v1.1 FULL (o RC). E' stato incluso nella nuova versione, ma non e' aggiornato.

netKar PRO v1.1 FULL

- Fixed driver race number not being set on driver's panel opening

- Fixed licence file not being generated

- Removed "speeding in pits" message during replays

- Added click noise for cockpit buttons

- [TO CHECK] Fixed top bar only showing flags

- Fixed top bar not switchable and appearing in full mode

- Increased the highest driver race number to 500

- Dirty visor is back

- Fixed "use beep" in chat

- Tyre vibrational modes are now damped down going through the steering wheel

- Fixed FF friction applying forces in the wrong direction

- Added "cancel" button to password message box

- Fixed replay not showing custom skin

- Moved application saved files to "My Documents"

- Fixed incorrect rounding of setup values generating different numbers when moving up/down

- Added audio mixing functionality

- Added X360 controller native support

- Fixed a potential divide by zero when pedals are not properly configured

- Added an top level dead zone for the clutch preventi the car from moving slightly with 1st and clutch down

- Fixed limited slip differential adding too much locking torques

- Fixed F1600 front tyres, not enough grip

- New formula to calculate Force Feedback contributions from caster

- Added sort functionality to server list for Name, Car, Track and Ping

- Added Race, Qualify, Practice indicator in server list

- Added color codes to server list

- Fixed video resolution list reporting the same combination more than once

- Fixed incorrect "ghost" collisions in multiplayer

- Improved car bottom/ground collision detection and response

- Fixed BACKSPACE starter button interfering with chat

- Fixed controls configuration potentially crashing the system due to different locale culture settings

- Fixed fuel consuption for the F2000

- Fixed tyre temperature going very cold on grass and sand

- Fixed key control when device lock is > steer lock

- Added antialias settings

- Added remote cars details settings

- Fixed controller panel not updating controller configuration after executing controller wizard

- Online Race panel now checks if a track is available on the client before launching the simulator

- Fixed engine sound source for 5.1 and 7.1 systems

- Added custom tracks cubemap support

Edited by wildsurfer
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Guest MauRiz

E' normale che per sterzare in curva a Newbury 2006 con la 500 devo fare oltre un giro di volante (G27) per rimanere in pista ?

Naturalmente nella vers. precedente non era cosi per me.

Lo steer ratio e' a 15:1.

Sbaglio qualcosa ?

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Hai impostato 900' sul tuo pannello di controllo del volante (quello su windows intendo).Hai riconfigurato il volante in nkpro?

lo steer ratio a 15:1 e' l'impostazione consigliata nella ottima guida al setup di Mai Dire Camber. Con questa impostazione il volante (messo a 900' e poi configurato bene tramite il controller setup all'interno di nKPRO) dovresti avere una sterzata realistica.

Edited by wildsurfer
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Guest MauRiz

Hai impostato 900' sul tuo pannello di controllo del volante (quello su windows intendo).Hai riconfigurato il volante in nkpro?

si fatto.

lo steer ratio a 15:1 e' l'impostazione consigliata nella ottima guida al setup di Mai Dire Camber. Con questa impostazione il volante (messo a 900' e poi configurato bene tramite il controller setup all'interno di nKPRO) dovresti avere una sterzata realistica.

si, ho la guida di maidirecamber.

per 'un giro di volante' cosa intendi?!

con steer-ratio a 15 (reale) e 900° impostati nel pannello logitech, io il volante lo giro circa di 90/100° durante le curve...

assicurati che nella schermata 'avanzate' dei controlli di nkpro i gradi siano effettivamente 900...

Intendo oltre 360° gradi, dal centro giro a destra (esempio) ripasso sul centro e vado oltre sempre verso destra.

Si, nel profiler ho 900° di rotazione.

Ecco nella schermata avanzate i gradi, quando vado a calibrare sono sempre 878 o giu di li, mai 900.

Ma non penso sia questo il problema, ripeto nella vers precedente anche io sterzavo bene con 90/100°.

EDIT: potrebbe dipendere dalla nuova fisica? e' cosi cambiata?

Devo ricominciare da capo per avere di nuovo confidenza con la macchina ??

Grazie

Mau

Edited by MauRiz
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