ClubSport Shifters by Fanatec - Page 4 - Cambi - Shifter - DrivingItalia.NET simulatori di guida Jump to content

VELOCIPEDE

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CSS Feature Preview #4

Congratulations, most of you precisely guessed what's behind the previously showcased feature, good job!

This week, we are happy to present yet another beneficial characteristic of our ClubSport Shifter.

Thanks to its design, you will be able to change the knobs according to your own personal taste. Not only will you be able to give your shifter the perfect look but you will also be able to customize it to your exact driving preferences.

Which knob's your favorite?

j3Jx6lfSpyMD9_xs.jpg

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Sono uno più brutto dell'altro :asd:

Ad ogni modo hanno indirettamente confermato la presenza della modalità sequenziale...

"Therefore you can easily exchange the shifter knobs and use the style you like. A longer one for sequential fun or a round one which fits well into your hands. carbon, öeather, metal and whatever colour you want.

There will be a few options directly from us but the CSS is compatible to most automotive shifter knobs so the options are almost endless."

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mi puzza di plasticone!!!!!

Il pomello è "sicuramente" (a occhio) in alluminio (spero trattato per evitare che come conseguenza del ripetuto contatto con le mani si scurisca) e l'albero in acciaio brunito.

Per l'esterno credo e spero sia in plastica perchè l'effetto lamelle stile motore ad aria fatte nell'acciao hanno costi importanti....

Cè da dire che, nella foto in alto alla pagina, è realizzato interamente in metallo, e anche i detagli a metà pagina sembrano propio metallici, mentre nell'ultima mi dà un pò l'effetto plastica.... Non riesco a capire se per effetto delle luci o per effettivamente la presenza di plastica.

Secondo mè sarà anche sequenziale, ma da utilizzare ruotato di 90° rispetto al cambio ad H :shifty:

Riguardando bene il metodo di fissaggio mi auguro sia tutto in metallo! :whistle:

E si, c' ho propio visto giusto mi sà!!!

Per passare da sequenziale a H bisognerà smollare i 2 tasselli di fissaggio posti nella cava a T, ruotare di 90° il tutto e rifissare i tasselli nell'altra cava a T.

Ed ecco spiegato il motivo dei tratteggi sul 7 e sulla R, diventano il gear UP e il gear DOWN del sequenziale.

Ancora da scoprire come fare a inibire il movimento laterale! :shifty:

Prima di esprimere giudizi aspetterò di sapere questo dettaglio, spero solo non facciano pagare come 2 cambi :doh::thumbsup:

Certo che tutte quelle lavorazioni (Esterno lamellato e cave a T) dovrebbero avere un bel costo... vedremo cosa riescono a fare !

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Il tratteggio mi sembra ovvio da capire, e non c'entra nulla con l'UP e il DOWN del sequenziale, semplicemente sono le marce che si inseriscono premendo la leva verso il basso. Era anche scritto in una delle review, dovrebbe simulare il cambio Porsche.

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Il tratteggio mi sembra ovvio da capire, e non c'entra nulla con l'UP e il DOWN del sequenziale, semplicemente sono le marce che si inseriscono premendo la leva verso il basso. Era anche scritto in una delle review, dovrebbe simulare il cambio Porsche.

Ah,scusa la mia infinita ignoranza, quindi la 7a si mette premendo verso il basso? Questa non la sapevo, è sempre gradito l'aiuto di un ingegnere in questi frangenti! :thumbsup:

Particolare come soluzione, veramente non l'avrei mai immaginato, grazie c'è sempre da imparare qualcosa di nuovo!

Edited by Mambro Racing
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Il tratteggio mi sembra ovvio da capire, e non c'entra nulla con l'UP e il DOWN del sequenziale, semplicemente sono le marce che si inseriscono premendo la leva verso il basso. Era anche scritto in una delle review, dovrebbe simulare il cambio Porsche.

Ah,scusa la mia infinita ignoranza, quindi la 7a si mette premendo verso il basso? Questa non la sapevo, è sempre gradito l'aiuto di un ingegnere in questi frangenti! :thumbsup:

Particolare come soluzione, veramente non l'avrei mai immaginato, grazie c'è sempre da imparare qualcosa di nuovo!

Se, magari fossi ingegnere :sad:

Cmq è una soluzione particolare si, ma a me non piace troppo, anche se alla fine dei conti, quante auto con il cambio ad H hanno 7 rapporti? Nelle Porsche la settima marcia serve praticamente solo per ridurre i consumi (forse per tale motivo utilizza questo meccanismo di innesco).....

Edited by prosimo
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CSS feature preview #5

La modalità sequenziale sarà utilizzabile attivando uno switch in 3a e 4a marcia (quindi non ci sarà bisogno di girare fisicamente il cambio come qualcuno aveva ipotizzato)...settimana prossima ci sarà un video con il cambio in azione...tempi lunghi per disponibilità e prezzi.

http://www.911wheel.de/?q=node/9707

"This feature of the ClubSport shifter is probably the most anticipated one. We have implemented a proper sequential mode.

It is not a cheap compromise which was requested by the marketing department to fill up the feature list but an authentic sequential mode with strong haptic feedback and the correct movements. The technical effort to do this was huge and it is one of the reasons for the long development time.

It is also not very useful to have such a mode and force the user to use tools and disassemble half of the shifter so we made it easy and added a switch on both sides so you can quickly change between the modes.

I know that you still miss price and an availability date but come on. If a new car appears, the first thing you see are prototype pictures "leak" accidentially. Then the car is shown on official pictures or a car show and what is the very last thing they tell you? smiley-wink.gif

The next teaser will be a video with some shifting action."

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Nel video qui sotto, la Fanatec ci mostra in azione il suo nuovo ClubSport Shifter: tester d'eccezione del cambio è Rene Rast, per tre volte campione nella Porsche Carrera Cup e vincitore di categoria GT nella Rolex 24 ore di Daytona. Nel trailer possiamo apprezzare l'uso del cambio ad H ed anche del sequenziale, oltre ad una interessante intervista al pilota.



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  • 2 weeks later...

We are happy to be releasing the info you've all been waiting for….

Finally, you too can say “hello” to our two new ClubSport Shifters. Yes, you read it right – TWO ClubSport Shifters will be available in our online shop in July 2013: one with an H-Pattern mode and a second shifter with both H-Pattern + Sequential modes. Our “CSS” will be available for the price of 149,95€ - US$149,95 - AU$169,95 and our “CSS SQ” for 199,95€ - US$199,95 - AU$229,95.

For more details, check out our product's page and see more pics. on www.fanatec.com

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E la press-release.

Fanatec Releases Features, Prices and Pictures of their ClubSport Shifters

Landshut, Germany – 22.04.2013 – Fanatec today introduced not only one but two of their new ClubSport Shifters and the ClubSport Shifter Table Clamp, expanding their impressive high-end ClubSport Series.

Both shifters are entirely made out of metal, which brings out the unique design and underpins the built-in quality, durability and reliability. Thanks to many new features, the ClubSport Shifters are designed to deliver extremely authentic sensations for an improved simracing experience. “Usually you drive while shifting with your hands which can be a little boring, but when you really have to shift with the H-Pattern, it makes the difference. All of a sudden, it’s a lot more fun.” said René Rast, Three-Time Porsche Supercup Winner racing driver and simracer.

The ClubSport Shifter features 7 speeds with an H-Pattern configuration, just like in a Porsche 911 car. Equipped with a built-in inhibitor, drivers are kept from shifting accidentally into either the 7th or reverse gears since the shifter has to be pressed down in order to engage. Designed with an H-knob, its ergonomic shape and polish contribute to both a snug fit and perfect feel in the driver’s hands.

As for the ClubSport Shifter SQ, both H-Pattern and sequential modes are available in the same unit. What makes it even more unique is the ability to change from one mode to another, with just the flip of a switch. Simracers can use the mode of their choice without having to unplug or reboot the shifter, without having to remove the knob and even without needing a tool to do so. That alone allows for more driving flexibility and comfort. The CSS SQ features an H-knob as well as a sequential knob. The long shape and polished finish simultaneously ensure both a good grip and a sleek look.

Both CSS and CSS SQ have new characteristics enabling endless adjustment possibilities:

· Thanks to the standard mount for real knobs, simracers are able to give their CSS the perfect look and can customize it to their exact driving preferences.

· The shifters include T-slots on all four sides, allowing the insert of T-slot nuts at any position and creating more flexibility for mounting.

· The ClubSport Shifter Table Clamp allows mounting the shifter on either and any side, right or left, and even onto the top. For a side-mounting, the height adjustments are unlimited, thanks to the T-slot rails.

Compatibility, Pricing and Availability

· The ClubSport Shifters are compatible to all Fanatec steering wheels.

· CSS, CSS SQ and CSS TC will be available exclusively for online purchase in the Fanatec webshop, in July 2013.

· Prices:

Product

Euros incl. VAT

USD excl. Sales tax

AUD incl. GST

CSS

149,95

149,95

169,95

CSS SQ

199,95

199,95

229,95

CSS TC

29,95

29,95

39,95

http://www.Fanatec.com

https://www.facebook.com/Fanatec

@fanatec

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