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  1. Potete leggerla in inglese a questo link RD: Will you guys be moving Raceroom over to Unreal?CS: It kind of works in unison to be honest. We know with R3E the game engine is old in comparison to the competition, there is no doubt we are missing certain elements and eye candy the others have. We took the decision that Unreal is the way to go, we did some R&D early in the year and we setup SimBin, that's what they are going to work on. That's not going to happen overnight either. Eventually RaceRoom will move across to this new technology, but first and foremost it's GTR3. Then we look into what we can do with RaceRoom afterwards. I want to be 100% clear we are not ceasing work on our current development plan for RaceRoom.
  2. grally

    E' finalmente arrivato il giorno che gli appassionati di rally e derapate più duri e puri, attendevano da tempo: il nuovo ed attesissimo gRally, simulatore rallystico ultrarealistico creato da appassionati per gli appassionati, è approdato su Steam Greenlight ! Correte quindi subito a segnare il vostro voto se volete vedere il software disponibile poi su Steam. Dopo il voto, nell'attesa, gustatevi questi nuovi screens e lo spettacolare trailer di lancio.
  3. E' finalmente arrivato il giorno che gli appassionati di rally e derapate più duri e puri, attendevano da tempo: il nuovo ed attesissimo gRally, simulatore rallystico ultrarealistico creato da appassionati per gli appassionati, è approdato su Steam Greenlight ! Correte quindi subito a segnare il vostro voto se volete vedere il software disponibile poi su Steam. Dopo il voto, nell'attesa, gustatevi questi nuovi screens e lo spettacolare trailer di lancio. gRally is an Indie project born of the passion of the rbr-online.it team crew. With its slogan #DreamExperienceBelieve the team has put full faith in this product, the fruit of hard work in free time, wich it now offers to entire community of rally simmers. gRally is not in a position to have official licenses at the moment and its starting point is a limited number of racing cars. gRally, considered its Indie character, is modding-oriented. We developed integrated Unity tools that will facilitate the insertion of your creations, whether it be additional cars or tracks. gRally has the same basic ideas of rbr-online, so expect exceptional doses of adrenaline during online session where one can compete against a host of players around the world. gRally is abreast with all new gaming hardware: VR, TrackIR and multiscreen. It is possible to use the most popular brands of steering wheels and a vast number of home-made hardware devices. gRally recreates the range of real rally conditions that drivers must face, including various type of surface and climate as well as diffenet times of day and night. gRally places much importance on the co-driver's role: as in a real rally it will be possible to realize real recce to set down customized pacenotes in order to achieve a higher degree of driving confidence and speed. gRally is constantly evolving and has need of your support to improve ever more day by day.
  4. ScreenShot sunday: #MadeWithUnity #rally #Simulation #indiegame
  5. Mercoledi 22 febbraio, a partire dalle ore 21,30, si accendono i motori del DrivingItalia.NET GTC Cup, il torneo virtuale, giunto alla terza gara, dedicato alla Lotus Evora GTC GT4 di Assetto Corsa. Dopo una settimana di prequalifiche serratissime, in pista troveremo 22 velocissimi piloti, fra i quali esperti simdriver, come Manlio Liguori, autore del best lap, Maurizio Naselli, Giovanni De Salvo e persino alcuni piloti reali. Potrete seguire l'intero evento in diretta streaming web sul canale dedicato di PitlaneTV (visibile anche qui sotto), che ci farà accomodare sulla tribuna dell'Autodromo del Mugello, con la telecronaca di Renato Vigliotti e Mariano Calò!
  6. come ormai da "tradizione", attendiamo il setup utilizzato dai piloti più veloci per le prequalifiche
  7. Come sappiamo, il prossimo GTR3 viene sviluppato dal neonato team Simbin sfruttando il potente engine grafico Unreal 4. A sua volta, il team Sector3, legato come sappiamo a doppio filo al gruppo svedese, ha confermato in una intervista che anche il suo RaceRoom Racing Experience sarà aggiornato in futuro e passerà all'Unreal 4, non solo per restare al passo con i tempi a livello grafico, ma anche per implementare nel software opzioni come il ciclo giorno - notte e le condizioni meteo. La priorità al momento resta ovviamente quella di lavorare su GTR3, ma ci chiediamo: avrebbe senso un tale upgrade per RaceRoom, per avere in pratica due simulatori quasi identici? We know with R3E the game engine is old in comparison to the competition, there is no doubt we are missing certain elements and eye candy the others have. We took the decision that Unreal is the way to go. Eventually RaceRoom will move across to this new technology, but first and foremost it's GTR3. Then we look into what we can do with RaceRoom afterwards.... There is no doubt that the work that is going on for GTR3 we will see in RaceRoom when we make that decision to switch, which means day night cycle, weather, improved physics, AI and visuals. All these goodies will be coming across when the time is right. No doubt there is still some key elements missing in RaceRoom... Flag system, tyre compounds on certain cars is being worked on. Multiclass racing we have a design on paper and will at some point work towards that but first and foremost we have to get the structured MP racing features done. Think of it like this, two separate studios working on two separate products. We are under the same umbrella but we are two separate entities working on different things. We are supporting one another in different areas and provide feedback where necessary, but the Swedish studio is still solely responsible for RaceRoom whilst the UK studio is responsible for GTR3. We want to assure everyone that RaceRoom is going to be here for a long time. Inoltre non perdetevi la nuova intervista fatta al team Sector3. RD: So in short the GTR3 announcement from SimBin won't prevent RaceRoom for developing further, it will in fact dovetail the development and open up opportunities for R3E to become bigger and better than would be possible without GTR3?CS: Think of it like this, two separate studios working on two separate products. We are under the same umbrella but we are two separate entities working on different things. We are supporting one another in different areas and provide feedback where necessary but the Swedish studio is still solely responsible for RaceRoom whilst the UK studio is responsible for GTR3.
  8. gp bikes

    Dopo appena un mese di silenzio, il buon Piboso torna a rendere felici gli appassionati della simulazione corsaiola su due ruote, rilasciando la nuova versione beta 11 del suo ottimo GP Bikes. La nuova release, come di consueto, ci offre vari bugfix, ma anche alcune migliorie e novità interessanti, come ad esempio la simulazione della sospensione rigida anteriore, la connessione diretta in LAN e il nuovo stile di guida "leggenda". Ricordiamo che l'acquisto della licenza di GP Bikes sblocca anche World Racing Series. Dirigetevi sul sito ufficiale per acquistare la licenza e per scaricare il software. Utilizzate invece questo topic del forum per commenti e discussioni in merito. Changelog: fix: multiplayer improvements fix: replay rotation fix: engine sound fix: track cutting penalty fix: paint saved for each bike, helmet and rider fix: support for windshield on the steer fix: number of centerline segments fix: VR user interface list boxes fix: left ankle bend of the rider modern style new: rigid front suspension simulation support new: push arm front suspension simulation support new: trail arm front suspension simulation support new: hardtail rear suspension simulation support new: LAN direct connect new: controls linearity over 100% new: controls state new: Shield controller profile new: rider selection new: "Legends" rider new: "Legends" riding style new: IK links debug
  9. gp bikes

    Dopo appena un mese di silenzio, il buon Piboso torna a rendere felici gli appassionati della simulazione corsaiola su due ruote, rilasciando la nuova versione beta 11 del suo ottimo GP Bikes. La nuova release, come di consueto, ci offre vari bugfix, ma anche alcune migliorie e novità interessanti, come ad esempio la simulazione della sospensione rigida anteriore, la connessione diretta in LAN e il nuovo stile di guida "leggenda". Ricordiamo che l'acquisto della licenza di GP Bikes sblocca anche World Racing Series. Dirigetevi sul sito ufficiale per acquistare la licenza e per scaricare il software. Utilizzate invece questo topic del forum per commenti e discussioni in merito. Changelog: fix: multiplayer improvements fix: replay rotation fix: engine sound fix: track cutting penalty fix: paint saved for each bike, helmet and rider fix: support for windshield on the steer fix: number of centerline segments fix: VR user interface list boxes fix: left ankle bend of the rider modern style new: rigid front suspension simulation support new: push arm front suspension simulation support new: trail arm front suspension simulation support new: hardtail rear suspension simulation support new: LAN direct connect new: controls linearity over 100% new: controls state new: Shield controller profile new: rider selection new: "Legends" rider new: "Legends" riding style new: IK links debug
  10. L'instancabile Piboso ha rilasciato la nuova versione beta 11 del suo interessante World Racing Series, simulatore di guida dedicato alle 4 ruote, sia coperte che scoperte. Questa nuova release si preoccupa essenzialmente di sistemare alcuni bugs riscontrati ultimamente, come da elenco disponibile qui sotto ed implementa alcuni interessanti novità, come ad esempio la connessione diretta in LAN e migliorie ai controllers. Vi ricordiamo che l'acquisto della licenza di World Racing Series sblocca anche GP Bikes, il simulatore a due ruote di Piboso, in pratica ottenete due titoli con un solo acquisto. Dirigetevi sul sito ufficiale per acquistare la licenza e per scaricare il software. Utilizzate invece questo topic del forum per commenti e discussioni in merito. World Racing Series beta 11 released. Changelog: fix: tyre simulation bug fix: dirt simulation fix: improved steer simulation fix: multiplayer improvements fix: replay rotation fix: replay engine sound fix: remote cars engine sound fix: remote cars dirt on tyres fix: track cutting penalty fix: duplicate controls check fix: paint saved for each car and helmet fix: number of centerline segments fix: VR user interface list boxes new: rear steer New: LAN direct connect new: controls linearity over 100% new: controls state new: misc controllers profiles new: stagger models new: IK links debug
  11. L'instancabile Piboso ha rilasciato la nuova versione beta 11 del suo interessante World Racing Series, simulatore di guida dedicato alle 4 ruote, sia coperte che scoperte. Questa nuova release si preoccupa essenzialmente di sistemare alcuni bugs riscontrati ultimamente, come da elenco disponibile qui sotto ed implementa alcuni interessanti novità, come ad esempio la connessione diretta in LAN e migliorie ai controllers. Vi ricordiamo che l'acquisto della licenza di World Racing Series sblocca anche GP Bikes, il simulatore a due ruote di Piboso, in pratica ottenete due titoli con un solo acquisto. Dirigetevi sul sito ufficiale per acquistare la licenza e per scaricare il software. World Racing Series beta 11 released. Changelog: fix: tyre simulation bug fix: dirt simulation fix: improved steer simulation fix: multiplayer improvements fix: replay rotation fix: replay engine sound fix: remote cars engine sound fix: remote cars dirt on tyres fix: track cutting penalty fix: duplicate controls check fix: paint saved for each car and helmet fix: number of centerline segments fix: VR user interface list boxes new: rear steer New: LAN direct connect new: controls linearity over 100% new: controls state new: misc controllers profiles new: stagger models new: IK links debug
  12. aggiornato il primo post con nuove configurazioni