Uff Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Dal forum ufficiale arrivano questi suggerimenti su come impostare i volanti. Advanced wheel settings Steering deadzone – 1% Steering Saturation – 5% Steering Linearity – 4% Throttle deadzone – 0% Throttle saturation - 0% Brake deadzone – 0% (2% if using load cell brakes) Brake saturation – 0% (10% if using load cell brakes) Force feedback options Environmental effects – 20% Feedback strength – 100% Wheel weight – 10% 270 for Fanatecs 240ish for Logitech's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uff Posted October 29, 2012 Author Share Posted October 29, 2012 Ho trovato sul forum ufficiale CM questo interessante post in cui si spiega come settare al meglio il gioco a seconda del volante che si possiede. Decisamente utile! I've calculated this while ago for PC, but I'm pretty sure it works now on PS3 as well. If you want to get exact rotation try this formula 100% - [( DD * 100) / WD ] = Saturation settings where DD = desired degrees of rotation (on screen wheel is 250º); WD = your wheel maximum degrees of rotation if you can't change it. ex. to get 250º on G27 (max 900º) => 100%-[(250*100)/900]=100-27.7=72% to get 330º on G27 => 100%-[(330*100)/900]=100-36.6=63% to get 250º on T500 RS (max 1080º) => 100%-[(250*100)/1080]=100-23.1=77% to get 330º on T500 RS => 100%-[(330*100)/1080]=100-30.5=70% Find out your maximum wheel rotation and do the math. Only thing you will miss out is the wheel won't have hard locks on your set rotation (meaning there will be no resistance at full lock, like on PC with custom rotation and saturation 0%). If you need more control on straights, don't use deadzone, tune it with linearity. Linearity 0% gives you 1:1 response, and if you raise it, it makes wheel less sensitive in the middle and more sensitive as you get closer to full lock. I don't have a formula for it, but as mentioned in previous post 5% linearity might be a good starting point. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alby46 Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 io ho un driving force e con le impostazioni che uso adesso mi sembra quasi che sia immerso nel miele per quanto risponde in ritardo. Adesso provo le tue impostazioni e vedo comunque sbaglio o sei iscritto anche su tom's hardware italia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uff Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 io ho un driving force e con le impostazioni che uso adesso mi sembra quasi che sia immerso nel miele per quanto risponde in ritardo. Io sono partito con i settaggi del secondo post e mi sono trovato bene, ma in una partita successiva mi è parso che qualcosa fosse cambiato (probabilmente per via di una delle patch) e ho sperimentato le impostazioni del primo post: avevano dato buon risultati, anche se il FFB era sempre abbastanza muto. Adesso provo le tue impostazioni e vedo comunque sbaglio o sei iscritto anche su tom's hardware italia? Sì, sono anche lì. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alby46 Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 ti ho riconosciuto dall'immagine Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonpaco Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Il FBB va messo al massimo per F1 2012, almeno con il G27, personalmente sto ancora impazzendo per trovare la giusta soluzione tanto e' vero che mi sono stancato e sono passato a Grid 2 in multiplayer (stupendo). Tutto sta nel riuscire a trovare la giusta impostazione di saturazione e linearita', ma e' dura, il resto default. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marko-mrc Posted November 10, 2013 Share Posted November 10, 2013 ciao Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now