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VELOCIPEDE

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Motorsport Manager 2016 Mod

Yesterday, 06:59 PM

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File Name: Motorsport Manager 2016 Mod

File Submitter: VELOCIPEDE

File Submitted: 10 Dec 2016

File Category: Varie

 

Forum topic here

 

INCLUDED:
196 real drivers with real bio/abilities/physics and tweaked traits, potential, marketability, fan and sponsors popularity...
30 real teams with correct infos, location and logos in ...
3 real competitions : F1/GP2/GP3 (GP3 is made of gp2, gp3 and Formula 3 teams)
Real names, bio, physics and tweaked abilities for chairmans, team principals, engineers, mechanics.
Real free Team Principals and many real free engineers/mechanics
Real Medias, Journalists, Celebs with correct physics and real F1 president
Real sponsors and longer contracts
Real names for tracks
Real equipment colors and logos on hats
Real liveries for F1 teams
Real Engine and Fuel Suppliers
Real Tires for cars
Many other tweaks to bring a maximum of reality

 

INSTALL
Windows : Backup your file "resources.assets"" in MM Data folder. Then extract content of the archive in it.
If game doesn't start or crash on start screen, check you game version on starting screen. It must contain ...20161128... Otherwise you'll need to update it in steam.
MAC : Access your Motorsport Manager data folder via 'Users/USERNAME/Library/Application Support/Steam/SteamApps/Common/Motorsport Manager/MM/Contents/Resources/Data'
Backup your resources.assets file. Extract content (resource.assets file) of zip in that folder.
DOWNLOAD MAC version

 

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[Automobilista] Le Mas du Clos

09 December 2016 - 06:08 PM

Le Mas du Clos
DOWNLOAD http://www.drivingitalia.net/forum/index.php?app=downloads&showfile=8076
Le Mas du Clos in 2 seasons coming for your Christmas :D

Many improvements over the GSC version. I will not list all of them but if you dont know the track you should try it. Non famous doesn't mean bad!!!

Greg just added another version "max details" using shadows with higer resolution.
Many thanks to original creators, Piaoo , TheSky , PhilCout.
Many thanks to Greg for his help on various things, including some 3DS max work and AIW.
Thanks to Denis for loading screens.
Thanks to Luigi for his nice cams.

 


Circuit du Mas du Clos for AMS F-Trainer DEMO di kodiak-droid


[AC - Skin]DrivingItalia Formula Abarth Champ skin pack

09 December 2016 - 10:49 AM

File Name: DrivingItalia Formula Abarth Champ skin pack

File Submitter: VELOCIPEDE

File Submitted: 09 Dec 2016

File Category: Skin Pack


Il pacchetto di skin grafiche per il campionato Formula 4 Abarth Tatuus Challenge organizzato da DrivingItalia.NET
Informazioni sul campionato nel forum dedicato


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[AC - Skin]DrivingItalia Evora GTC Champ skin pack

09 December 2016 - 10:49 AM

File Name: DrivingItalia Evora GTC Champ skin pack

File Submitter: VELOCIPEDE

File Submitted: 09 Dec 2016

File Category: Skin Pack


Il pacchetto di skin grafiche per il campionato Lotus Evora GTC Cup organizzato da DrivingItalia.NET
Informazioni sul campionato nel forum dedicato


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SPECIALE: Limiti e vantaggi della simulazione di guida

07 December 2016 - 09:58 PM

Limiti e vantaggi della simulazione di guida

 

Ricordo ancora benissimo quando, al termine della conferenza stampa al Motor Show di Bologna nel lontano 2007, parlai a lungo cordialmente con Luca Baldisserri, all'epoca acclamato responsabile Ferrari per l'attività in pista. In quegli anni (ne sono passati appena 9, ma sembra un'eternità) c'era un gran parlare di "simracing" e si iniziavano ad identificare come "simulatori di guida" alcuni titoli che, prima, sarebbero semplicemente stati etichettati come "racing games". Il mitologico rFactor degli ISI, uscito a inizio anno, spopolava fra gli appassionati, mentre un certo netKar Pro di Stefano Casillo si affacciava sulla scena con una nuova release ed iniziava a far breccia nei cuori dei fans, solo per citare un paio di titoli guidati allora.
Ebbene il buon Baldisserri, alla mia domanda su cosa ne pensasse dei simulatori di guida in generale, mi rispose in un modo deciso che mi lasciò perplesso: "I simulatori possono solo essere un bel divertimento per ragazzi, non potranno mai sostituire o affiancare in modo utile e determinante l'attività in pista, o servire per sviluppare un'auto da corsa. Forse possono servire a qualche pilota solamente per imparare in che direzione sono le curve di una pista che non hanno mai visto".
Per nostra fortuna, Luca si sbagliava, anche se, andando ad analizzare i dettagli della questione, ci si rende conto del fatto che, per certi versi, noi appassionati piloti virtuali, non dovremmo mai dimenticare quelli che sono, ancora oggi, i limiti della simulazione di guida. Parliamone...