Jump to content

Howston G4 and G6 by ISI v1.2


VELOCIPEDE

Recommended Posts

Howston G4 and G6 v1.2 Released

Bit of a late night, short post upcoming...
Profile - http://rfactor.net/web/rf2/rf2dl/howston-hg4-hg6/
Download - Link

Mirrors will be added tomorrow/later today (right now the mirror on the site is my dropbox). Getmod will NOT work until tomorrow/later today. There's some screenshots on the cars profile page, I'll add them in other locations later.
There's one issue related to the clutch, it will slip when up-shifting results in improper mismatch of revs, this will be in-place until the new drive-line model comes online (no ETA on this).


The Howston HG4 and HG6 are based off the designs of the Lola T70, a successful racing car from the 1960s. In 1965 and 1966, the T70 was the fastest race car in the world, and at that point could outpace a Formula One car. It boasted stable, predictable, handling along with blinding acceleration.

With a pedigree from the Ford GT40, the Lola T70 was tested and developed by World Champion John Surtees. Though designed for endurance racing, it had much success in sprint races, due to superior handling. It is generally considered to be the car which advanced an understanding in racing that increased drag could be an acceptable penalty for increased downforce. The T70 went through many configurations until eventually changes in sporting regulations made the car obsolete.



This post has been promoted to an article

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 35
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jakobdylan

    7

  • 2slow4u

    5

  • VELOCIPEDE

    4

  • Niksounds

    4

Solito problema delle gomme con fascia centrale con 20° di più rispetto ad esterno ed interno anche con assetto iperduro e gomme completamente sgonfie.

Sospensioni stile "jelly-Carmageddon" ed impossibilità di capire come lavorare di setup sulla cosa.

Tenuta laterale in entrata da pista insaponata.
Le marce non entrano con cambio manuale se si è un pò più veloci, nella cambiata, rispetto alla guida di tutti i giorni con la propria auto di tutti i giorni.

Peccato...praticamente stavo aspettando solo più questo come mod perchè mi attirava troppo.

Link to comment
Share on other sites

Io non ho neanche piu' voglia di cercare le parole giuste, per me questa e' spazzatura, inutile ricamarci su con analisi piu' approfondite...

Aspettavo anch'io con ansia la T70, una delle auto che da bambino mi facevano sognare...il problema e' che questo non e' un prototipo anni 60, questo e' un carrello della spesa!

A volante dritto la macchina va storta, giri il volante e la macchina va dritta, le sospensioni sembrano quelle della 2cv, praticamente un budino tremolante.

Ma se ne vadano a stendere va, non ne azzeccano una cribbio, non e' possibile!

Link to comment
Share on other sites

Secondo me non vale più la pena spendere mezza parola e appesantire questo forum con notizie relative a rF2. Ultimamente i forum sono vuoti senza commenti, è ciò che si meritano. Adios!

Link to comment
Share on other sites

intanto ci hanno fatto fessi e contenti ...........e lo posso affermare con certezza assoluta quanto gli ISi hanno rilasciato questa ciofeca di Sim hanno detto che serviva ai modders per far capire come funzionasse il nuovo sistema ma dopo quasi 2 anni di sviluppo a velocità lumaca con il rilascio della prima demo si può affermare con assoluta certezza che il sim questo è e questo rimarrà .......purtroppo mi sa che il loro tool fisico è un po come la galleria per la F1 della ferrari fa acqua da tutte le parti......mi domando ISi abbiano mai guidato un auto in pista perchè almeno i Kunos hanno qualcuno che le auto le ha guidate dal vero.Oppure questi si apettano che i modder facciano il miraco come con RF1........

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.